KEM KEPIMPINAN PSS & PRS 2010 (akan bermaknakah buat pelajar? x salah kita berusaha!)

Pada 24-26 Jun 2010 yang lalu, telah berlangsung KEM KEPIMPINAN PENGAWAS PSS & PRS yang disertai oleh hampir 65 orang pelajar iaitu gabungan pelajar PSS dan PRS. Pendaftaran bermula pada jam 2 petang pada hari Khamis dan berakhir pada jam 12.30 tgh hari Sabtu. Sepanjang Kem yang berlangsung selama 3hari 2malam itu, para pelajar diberi penekanan terhadap pelbagai aspek termasuk jati diri, pengurusan kendiri dan pelbagai lagi. Pengawas PSS dan ahli PRS bukan sahabat baru kpada kita... Sepanjang tempoh persekolahan, mereka juga banyak membantu guru dan juga pelajar lain. Mungkin pada fikiran kita, pengawas PSS hanya menjaga perpustakaan sedangkan sebenarnya tidak. Mereka turut terlibat dalam merancang pelbagai aktiviti sekolah.

Samalah seperti PRS fungsi dan peranan mereka sepatutnya lebih dititikberatkan lagi. Bukan senang untuk menjadi seorang pemimpin dalam erti kata yang sebenarnya. Cuma kita mesti tahu bagaimana dan mengapa sesuatu perkara itu berlaku. Kita juga mestilah bijak dalam membuat sebarang keputusan kerana keputusan yang bernas datang dari otak yang sihat. Otak yg sihat pula tak semestinya datang dr student kelas yg agak pandai kn? so, jgn la nk rendahkn kebolehan diri sendiri. Pelbagai perancangan boleh dibuat jika kita ingin belajar dan membantu piahk sekolah. Bukan begitu? Jadi, student yang kurang pandai pulak, jangan la rasa rendah diri ye... Semua org ada kekurangan n kelebihan diri masing2... cuma kita x pasti apakah ia kn?

Hah, ntah pape lah aku melalut nie... Ok, actually hr kedua tu(jumaat) ada 1 slot yg cikgu bagi untuk aku uruskan. pikir punya pikir...Aku dapat le 1 idea... alah, senang je..tp masalahnya, aku nie dah terketaq2 lutut sblum nk bg speech nie...mana tak nya, 1st time la katakan... Hari yg ditunggu2  menjelma jua... apa lagi, aku bersiap sedia la dengan segala peralatan perang yang serba canggih. Mula2 berdebar la jgak. sambil bg ceramah, jeling2 jgak la jam dekat laptop. Skali tengok cm x gerak je jam nie... Nasib baik la masa tu aku dah hilang debaran di dada n ditambah pulak dah jadik gler copong a.k.a mikrofon...hahaha...so, masa yang berlalu lepas 2 memang aku langsung x sedar. Sampai la cikgu tolong igtkn aku yg masa dah hampir tamat!
Masa tu la baru aku tergagau nk bagi assignment utk budak siapkan n nk bentangkan sekali! Hah, tu la dah syok sangat bagi ceramah+gurau2 skit...hehe...smoga apa yang berlaku ni akan lebih mematangkan aku walaupun aku tahu ramai yang cakap aku ni lebih matang dari usia sebenar. Mungkinkah begitu...??? Insyaallah...Pengalaman banyak mengajar aku...


~~~peace~~~

Comments

Popular posts from this blog

Demi Cinta Suci

Assalamualaikum CINTA!!!

My Day